Dag 13 - Reisverslag uit Jämsä, Finland van DNAFinland - WaarBenJij.nu Dag 13 - Reisverslag uit Jämsä, Finland van DNAFinland - WaarBenJij.nu

Dag 13

Door: Aike

11 Februari 2014 | Finland, Jämsä

Hoi!

Een vroege deze keer, want vanavond zijn we aan het sporten tot een uur of half 10.

Vanmorgen zijn we om 8u op gehaald door het busje van Avitus. Zij hebben ons naar de basisschool gebracht waar ze ons eigenlijk wouden plaatsen voor onze stage.

We hadden van het weekend al spelletjes en liedjes bedacht die we met ze zouden gaan doen.. maar het liep allemaal anders..

We kwamen binnen en we werden gelijk opgesplitst. Allebei gingen we naar een andere engelse les. Ze hebben gezongen ( If you're happy and you know it.. en head,shoulder,knee and toe). Bij mij hadden ze nog speciale zelf gekozen engelse namen. Verder hebben ze veel geleerd met hun engels. Daarna hadden we koffiepauze. Na de pauze zijn we met een klas mee geweest naar een tentoonstelling van een schilder. Hij heeft veel bekende tekenfilm figuren gebruikt in zijn schilderijen, maar had hier een andere bedoeling mee. Hij wou laten zien hoe wij ergens mee omgingen als we in een bepaalde situatie waren. Sommige schilderijen waren erg grappig, anderen weer totaal niet. Hierna hadden we weer koffiepauze. Daarna zijn we naar de houtwerkplaats en de knutselafdeling geweest. Bij de houtafdeling begonnen we met een eigen naamplaatje te maken, hiermee konden we echter niet verder gaan. We werden opgehaald om 11u om te lunchen. Na de lunch moesten we naar een klas toe, waarmee we de stoelendans en water en vuur hebben gedaan. Dit was erg leuk, wel lastig om uit te leggen. Wederom hadden we hierna koffiepauze. Na de pauze zijn we mee geweest naar een les voor kunst (?) hier wouden ze een schilderij van "van gogh" namaken. Echter dan ipv verf met vingergehaakte draadjes. Erg leuk om te zien. Hierna zijn we naar de houtbewerking weer geweest. Tijdens het afmaken van ons naamplaatje hebben we nog een klas geholpen met elektronica. Hierna was onze dag over op de school. Er werd ons gevraagd of we vaker wouden komen, we hebben gezegd dat we gaan kijken of dit mogelijk is.

De rest van de dag zal morgen verder besproken worden.

Groetjes!