dag 60 - Reisverslag uit Jämsä, Finland van DNAFinland - WaarBenJij.nu dag 60 - Reisverslag uit Jämsä, Finland van DNAFinland - WaarBenJij.nu

dag 60

Door: dominique

31 Maart 2014 | Finland, Jämsä

vandaag was het vroeg dag en tevens onse laatste in lapland omdat wij gingen huskey sleeen. een maal bij de huskeys aan gekomen bleken wij de enige bezoekers te zijn en mochten we effies warm worden in een typisch laps hutje lekker bij een vuurtje. dat we eenmaal hoorde dat we rijles kregen werd ons ook gevraagt of wij nog iets extra's onders onze broeken hadden en omdat wij nee zeiden kregen we een stoere zwarte overal aan.

eenmaal de rijles gevolgt te hebben zijn we gaan starte met het berijden van de huskeys eenmaal half weg mochten we wisselen als bestuurder ik bestuurde ze eerst en en daarna aike. bij het wisselen hadden we maar 10 sec en we moesten rap zijn.

toen we weer terug kwamen waar we gestart waren met sleeen mochten we in het zelfde hutje lekker warme juice drinken en worstjes braden boven het vuur. aike en ik waren er achtergekomen dat een werknemer ons had gefilmd tijdens de rit en wij hadden dan ook gevraagt of het filmpje mochten hebben en jahoor dat mocht dus hadden wij even gewacht op het filmpje en gingen daarna naar levi weer terug.

eenmaal in levi terug gekeert te zijn hebben wij nog typische laplandse taart gegeten en zijn boodschappen gaan doen voor onder weg.

de terugreis

eenmaal in de bus te zitten en daarna in de trein kwamen we erachter dan de datum op de treinkaartjes niet voor vandaag waren maar voor morgen en de trein reed al. we vonden het al vreemd dat de mensen in de trein vroegen of we vandaag wouden uitchecken en niet morgen.
maar gelukkig mochten we in de trein blijven zitten en konden we terug naar jämsä.

dit was onze dag alweer.

groetjes van hier.